Dubbla känslor

Det känns konstigt. Att vi ska flytta. Flytta ifrån lägenheten som vi bott i snart tre år. Det som har varit hemma kommer inte vara hemma längre. Jag kommer inte åka spårvagnen förbi Grönsakstorget, Hagakyrkan och Järntorget på vägen hem från jobbet. Jag kommer inte handla på "mitt" Hemköp vid Masthuggstorget med Tim eller Barbro i kassan. Jag kommer inte ta vägen genom Haga och Café Kringlan när jag ska gå in till stan. Jag kommer inte kunna gå ner (ok, skicka ner Carl) till Linnégatan och köpa en crepé till kvällsmat. Jag kommer inte kunna promenera upp till Jenny, Emil och Stella på några få minuter. Det känns konstigt. Mitt älskade Linné. Jag kommer sakna allt det där så mycket. Det känns i hjärtat. Lite sorgligt på något sätt.

Men att det känns konstigt betyder inte att det är dåligt. För vi ska ju få ett nytt hem. Ett nytt hemma ska skapas. Jag funderar över hur det kommer kännas att bo där. Andra sidan av stan. Fast ändå i stan. En större lägenhet. Närmre till jobbet. Högst upp i huset. Säkert massor av nya ställen, gator och människor att upptäcka. Nya affärer att handla i. Ny videobutik att hyra film i. Nytt postombud (det är nästan det bästa med hela flytten!) Och 60 bussen som går raka (kringelkrokiga) vägen till Bäckegatan och Herlin-Olsson (snälla stanna här i Götet hos oss!) finns faktiskt nästan utanför dörren.

Det kommer bli bra. Det kommer bli jättebra.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja vem vet. Vi stannar kanske kvar? Men det är lite sorgligt att ni flyttar men som sagt 60 bussen går ju precis utanför så det kommer bli kanon. Det ska bli spännande att få se ert nya hem. Kramar!

2009-11-05 @ 18:03:28
Postat av: Caroline

Hej!

Hittade din sida av en ren tillfällighet. Fondväggen som du visar var ju helt fantastisk. Var har du hittat den? Hade passat utmärkt i mitt sovrum...

2009-11-07 @ 22:39:02
Postat av: Sofie

Caroline, visst är den helt underbar! Den heter News! och är designad av Lisa Bengtsson (www.lisabengtsson.se). Kika in på http://yourwallpaper.se så hittar du återförsäljare. Lycka till! /Sofie

2009-11-08 @ 21:24:42
URL: http://everydaystories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0