Musik är terapi

Jag lyssnar inte på musik särskilt ofta egentligen. Jag tar mig inte tid till det, som så mycket annat. Men nu när jag har varit sjukskriven i en drygt en vecka så har den tiden helt plötsligt funnits där. Och så inser jag, som så många gånger tidigare, att musik påverkar mina känslor, mitt humör och min tillvaro på ett väldigt härligt sätt. Musiken får mig att känna något annat än ångest inombords just nu, något som istället känns skönt och väldigt behagligt. Här kommer några låtar som verkligen känns i hjärtat på mig just nu. Så ta dig tiden, sätt dig någonstans där du får lugn och ro, blunda och lyssna på denna vackra terapi.


Den här låten får mig att känna att det finns glädje, lycka och längtan där inne i min kropp. Den får mig att längta efter sommaren och efter att få dansa på en härlig fest tillsammans med mina finaste vänner.

When there's no turning back from who we are 
No matter what we're through 
I'm gonna run to you


 


Det känns som att jag ser det hon sjunger framför mig. Så vacker röst och spdan känsla!

Säg, är det långa nätters fara att se det man vill se och vara den man
vill vara och någon att ty sig till när långa nätter inte gör som man vill 





 
Den här låten handlar nog egentligen om kärlek. Men för mig handlar det om vänskap. Den ständiga oron att bli ersatt av någon som är bättre än mig.

Lät du henne komma närmre? Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig
Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser
den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har älskat nån förut?






Det här är en av de låtar som sjöngs så vackert på Carls och mitt bröllop. Jag älskar den och den får mig verkligen att tänka på den lyckligaste dagen i hela mitt liv.

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår

 

 

 Ett tips: Läs min käre lillebrors bokslut för 2009!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Bra låtar! Ser fram emot att få dansa. :) Lägg till Gloria med Mando diao då också! Då får du igång mig vill jag lova. :)

2010-01-01 @ 22:43:31
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0